Roeland Thijs- Myriam Billen

De Starlet is natuurlijk geen gedroomd wapen om op Zolder tegen de grote jongens hun schenen te gaan schoppen. Roeland, die al circuitervaring heeft, was zich er terdege van bewust en reed zuiver voor het plezier. De limieten van het Toyota'tje verleggen." En," was zijn commentaar na de eerste rit, "ze liggen verder dan ik dacht." Myriam, 75% van Johan's bedstee (dixit betrokkene), kreeg haar rallyvuurdoop en genoot er zichtbaar van. De klasse kon ditmaal geen doel zijn daar een van de pk bulkende concurent ingeschreven was. Op een circuit spelen de paardekrachten een doorslaggevende rol, het is nu eenmaal zo. De drie reeksen werden probleemloos afgewerkt, zo kennen we de Starlet. Alhoewel. Tijdens de derde rit moest Roeland natuurlijk verschillende keren de handrem proberen en verslikte zich bijna in één van de laatste situaties. Het bleef bij en dikke schuiver wat bij beide piloten na de auto in het wagenpark te hebben gezet, nog voor hilariteit zorgde. Een betere uitleg voor "Just for fun" is niet mogelijk.

Johan Vandeweyers - Frank Werckx

Johan had al verschillende uren in de Gt4 vertoeft maar alles was toch nieuw. Veranderen van zetel heeft zo zijn verrassingen. Tijdens de verkenningen had Johan de gedragingen van de Celica proberen te leren. Remmen, acelereren, handrem,weggedrag en had de geluidsmeting over het oog, of is het oor, gezien. Een DB-note wa het resultaat. Shit. Die geluidsmeting werd ook de opmars van de Celica GT4 fataal tijdens de laatste reeks. Reeksen 1 en 2 werden te voorzichtig aangepakt. Om geen tweede DB-verwittiging op te lopen lostte Johan op bepaalde plaatsen iets te veel. Dat leverde tijden op van '6"10 en '6"02, wat slechts resulteerde in een 13de klassering. Maar een piloot die voor de eerste maal een 4x4 mag besturen, en voor de eerste maal op wedstrijdbanden start, mag wel enig krediet gegeven worden. Daarom is het spijtig dat de '5"54 van de laatste reeks niet op de tabellen mocht komen. Enkel de top: Snijers, Kevers, Dehaye, Alliet en Van Tricht, deden beter.
Ondanks dit alles kan het gehele team echter terugblikken op een fantastische dag. Mooi weer, veel toeschouwers en ook veel aandacht voor ons team. En het belangrijkste is, dat de piloten zich uitstekend amuseerden.

 

Nick Windels - Eveline

De man met de decibelmeter zal nooit Nick's beste vriend worden. Niettegenstaande hij te pas en te onpas van het gaspedaal bleef mocht hij na twee reeksen beschikken. "Toch een ervaring rijker en tot nooit meer", was zijn commentaar.

 

MB.