Er01.jpg (51985 bytes)

Er03.JPG (99616 bytes)

Er04.JPG (79127 bytes)

Er05.JPG (70551 bytes)

001.JPG (88934 bytes)

c002.JPG (88784 bytes)

Met dank aan

Jo Pijpops

Rallyfoto.be

Rallylovers.be

 

Ettelgem ShortCity.

Zoals jullie weten had den Erik onze Gt4 in Tienen een blauw oog geslagen. Freddy had er een erezaak van gemaakt om hier te starten met een volledig herstelde Celica. Dat hij er een volledig andere look aan had gegeven was zelfs voor mij een verassing. Ik vind het resultaat alvast geslaagd. Erik ook trouwens en toen hij er Freddy mee feliciteerde was diens antwoord; "Het oranje van sponsor Maximize staat mooier bij blauw , hé Erik". De piloot had er raden naar of Freddy naar de kleuren van Matrijzen Denoo of naar dat oog refereerde.
De rally, dan.
Erik en Geert gingen van start met de bedoeling hun vel in het kampioenschap duur te verkopen. De vierde tijd op kp één was daarvan het bewijs. De concurrentie was gewaarschuwd. Het parcours van kp twee was echter niet in het voordeel van onze groep N Celica. De van pk bulkende BMW's, Ford en de EVO GrA van Belgisch kampioen Princen waren geen maat voor onze Toyota. Een klein probleem met een remklauw was ook al geen voordeel zodat Erik de eerste ronde afsloot op de zevende plaats. Franky Boulat, had er toen reeds de brui aan gegeven met mechanische pech. De uitredende kampioen mag geen fout meer maken. Vooral een goede zaak voor Ronny Hosten, die bevoordeelt door het reglement, onze grootste concurrent in het kampioenschap blijft. Het gaat tussen Toyota's blijkbaar.

De rest van de rally was het zelfde verhaal. Ze draaiden goeie tijden op kp één en kregen slaag op de tweede. Nou, slaag precies. Het komt erop neer dat Erik in de ene sneller was dan enkele voor hem declasseerden en op de tweede het dubbele van de gemaakte winst verloor. Op de droge,vlakke, snelle stroken konden de paarden uitgelaten worden. Onze Celica heeft ook wel zo'n dieren tot zijn beschikking maar de manege is niet zo groot.
De short van Ettelgem eindigen op de vijfde plaats is geen slechte zaak en bewijst dat de doelstelling die Erik, Geert en Freddy in het begin van het seizoen voor ogen hadden, realistisch was. Dat de puntenverdeling niet in het voordeel (om een understatement te gebruiken) is van klasse N4 wisten we bij aanvang. Toch amuseren, volgens eigen zeggen, beide piloten zich iedere rally. Dat, plus het feit dat de Celica iedere keer aan de finish is, is voor Freddy het belangrijkste.
Bij de analyse van de tijden begon onze teamchef over een Maximize-kuur tegen volgende rally. Of hij nu over zichzelf bezig was of over de Celica weet ik niet. Toen hij zich, moe en tevreden, onder onze tent zette en een Primus bestelde moest ik hem teleurstellen. Onze genodigden hadden de ganse voorraad soldaat gemaakt. Hij stond recht, stak zijn handen diep in zijn zakken en ging een eind wandelen. Dat doet hij altijd als hij op iets broedt........... Kweetzonder..................
Alléé tot in Kasterlee.

 

MB