Met Deferm, Thurion, Prinsen, Fastré,
Roulez, Lejeune, Vanlaerhoven, plus enkele minder bekenden maar
op Mitsu’s of andere snelle dingen, was ook deze editie niet van de
minste. De weergoden waren ook dit jaar het criterium goed gezind zodat
een mooie autosportdag kon verwacht worden. Helaas werdt het voor velen
een korte. De regen van de nacht voordien had het parcours uiterst
verraderlijk gemaakt.
Het grootste slachtoffer was Vincent
Coralles die zijn mooie VW Corrado kit-car een halve meter inkortte.
Vanlaer en Vanlaerhoven, die geen tijd verloor, liepen ook aanzienlijke
schade op maar konden voortrijden. Jean Yves had gekozen voor een
voorzichtige tactiek en zag zich beloond met een goeie achtste tijd. De
volledige eerste ronde was aftasten en uitkijken voor de valstrikken.
De tactiek zorgde ervoor dat we op een zevende plaats algemeen stonden
voor de start van “boucle deux”.
Het was intussen opgedroogd en de
tijden van de tweede ronde werden door velen met ettelijke seconden
verbeterd. Ons duo draaide goed mee en kon zelfs een een plaatsje
opschuiven. De eerste kp van de derde ronde kwam een kamikazefazant
zich met de zaken moeien. Toen de Celica met een snelheid van meer dan
tweehonderd p/u aangevallen werd door het beest schrok de piloot danig.
De schade was aan de ene, een gedeukte bumper een kapotte grille en aan
de andere kant enkele seconden. De rest van de ronde verliep feilloos.
Toeval of niet, het was weer tijdens de
eerste kp van de vierde ronde dat het mis ging. De bevestiging van de
intercom was losgekomen en de draden hadden zich rond de rechterarm van
de piloot geslingerd. De hele kp geënerveerd merde alhier en merde
aldaar en weer een mindere tijd was het resultaat. Bij de
eindafrekening had dit echter geen gevolg want door constant in een
hoog tempo te rijden, zonder noemenswaardige fouten te maken eindigden
ze op een vierde plaats. In dit gezelschap zeker uitstekend te noemen.
Bij het bekijken van de kp-tijden viel het Freddy op dat bijna de
volledige rally nogal wat tijden werden neergezet op één @ twee
seconden van Kris Prinsen. Deze ging naar eigen zeggen voluit, wat hier
de mening versterkt dat we met de GT4 in deze configuratie een parel
van een auto hebben. Ook JeanYves en co Jean Christophe zijn die mening
toegedaan en er werd met de aanwezige sponsors al gepraat over volgend
seizoen.
Nog dit;
180
wagens aan de start, daar zouden nogal wat organisaties schrik van
hebben. Eerst ging men slechts een 130-tal laten starten. Bij onze
Waalse vrienden probeert men echter iedereen aan zijn trekken te laten
komen zodat de handschoen werd opgenomen. Dat met zo’n strakke timing
slechts 1 kp gedeeltelijk moest worden geneutraliseerd (de eerste) en
dat men binnen de tijd kon afsluiten is een prestatie.