Rallysprint
Staden 2003
-
- Marnix
Windels - Nick Windels
- Windels junior had al een paar
bezoekjes aan 't klein kotje achter de rug toen hij de eerste
trainingsrit aanving. Vader Marnix had hem erop gewezen dat er extra
huiswerk voorzien was moesten de nota's verkeerd doorkomen. Nick
bleek echter uit het goeie hout gesneden te zijn en kweet zich,
behalve de paar kleine haperingen, als een volwaardige co van zijn
taak.
- Marnix begon sterk aan de eerste reeks en
het was dan ook zeer jammer dat hij op 1000 meter van de finish
een band van de velg reed waardoor hij slechts de 40é tijd klokte.
Voor de tweede chrono was Nick een ietsje zenuwachtiger dan voor de
eerste want het ging volgens hem "rapper in de auto dan als je
staat te kijken". Z'n "ouwe" ging er toch hard
tegenaan moest hij toegeven. Tijdens deze ronde zou Marnix
attaqueren, had hij vooraf meegegeven. Het mocht echter niet zijn
want in de links-rechtse die reeds meerdere slachtoffers had
gemaakt, blokkeerde ook hij de remmen,
wat hem deed doorschuiven en
weg was mooie tijd. De laatste ronde werd dan wel foutloos afgehaspeld
met een mooie 17é tijd als resultaat. Staden was, als vuurdoop voor
zoon Nick geslaagd, vond onze gentlemenpiloot en dat het
eindresultaat niet echt aan de verwachtingen voldeed kon in zijn
ogen niet op tegen de waardering die hij van zijn "kleine"
na de koers kreeg. De volgende van Marnix word de Omloop die hij
samen met zijn vertrouwde co, Andy, aan zijn programma toevoegd.
-
-
Freddy Dekeersgieter-Kurt Vlieghe
- Er niets van bakken is een gezegde....
- Freddy was naar Staden gekomen om eventueel
zijn titelkansen in het sprintkampioenschap te verdedigen. Hij zag
het wel zitten, was zijn antwoord toen naar zijn ambities gevraagd
werd. Kurt, de mecanicien, had Kurt,de copiloot, echter al verwittigd;
hij had zijn twijfels. Iets in de houding en voorbereiding naar
de sprint bij Freddy was niet zoals het hoorde, zei hij.
- Al in de eerste verkenning was het al
raak.Freddy, die nooit goed verkend en ook niet in de verkenningen
iets probeert, schoof onverwacht door in een remzone. Lag het parcours
dan zo glad of scheelde er iets aan de auto, beiden keken eens naar
elkaar en aan de grijns van zijn piloot had Kurt genoeg om te zien
dat zijn vriend helemaal niet bij de werken was. Tijdens de tweede
verkenning reed Freddy redelijk verstandig (Was dat een moker die
aan zijn co's voeten lag?), werden enkele remzone's ingeschat en
de nota's aangepast; het lag inderdaad glad maar hij zei dat hij
met een raar gevoel zat en helemaal geen vertrouwen in het spelletje
had.
- Aan de eerste bocht van de eerste kp
wisten ze het al; het zou balen worden. De Celica schoof van de
ene kant van de weg naar de andere en kon de power niet op de grond
zetten. Ze hadden dat nog nooit meegemaakt. Verleden week had Laruelle
er een prachtresultaat mee gereden en hier moest Freddy vechten
om op de baan te blijven. Alles ging redelijk goed tot aan de korte
links-rechts in de afdaling. Daar blokkeerden de remmen en schoof
de Celica dwars waar je normaal recht en zuiver de situatie
moet nemen. Met de neus in de haag,over de losliggende kasseien
en zonder schade of veel tijdverlies, maar met een klein hartje
want de paal van diens was vervaarlijk dicht komen kijken. Freddy
zag zijn co iets proberen vanonder zijn zetel te halen, dacht aan
de moker, en reed op eieren en zonder fout de kp uit. Een 9é tijd
kon niet schitterend genoemd worden.
- Service-Kurt
merkte op det de waarden op de tractiecontrolemeter
niet overeenstemden met wat hij gewoon was. Hij wist de juiste echter
niet van buiten en onze teamchef had de gegevens samen met
de tweede servicewagen in de garage achtergelaten.( Staden is niet
ver genoeg om alles mee te nemen..... .....hij zal het wel een keer
leren.) Na wat denkwerk werden de meest voor de hand liggende waarden
aangepast en vertokken ze voor kp2.
- Daar ging het beter dan in de eerste
en begon het vertrouwen terug te komen.......
tot aan de remzone van "het kruis". Daar ging het
volledig fout........op het moment dat de piloot terugschakelde
en remde brak de auto volledig uit en schoof dwars en naar de verkeerde
kant...... Freddy deed nog al het mogelijke om de Celica om te gooien
maar kwam uiteindelijk twee meter te ver tot stilstand. Hij blokkeerde
nog eens in het achteruitrijden en verloor daardoor zeer veel tijd.
Ook service- Kurt kon niets anders dan vaststellen dat er niets
aan de remmen of wat dan ook scheelde en dat de problemen van de
centrale diff-afstelling moesten komen. Even werd aan stoppen gedacht
maar Freddy is "no quiter" zoals nu al bekend is en
men zou dan maar een beetje show verkopen voor de meegekomen
supporters.
-
- Jeoffrey Lerminez
- Azou John
-
- Na de smaak te pakken gekregen
te hebben in de suikerstreek en
het feit dat door het uitvallen een gedeelte van het budget niet
was aangesproken hadden onze twee nieuwelingen dan toch hun zinnen
op Staden gezet, en liefst met de Corolla zeiden ze in koor. Het
Corollatje was door een bepaalde website naar de schroothoop verwezen
maar de koprol had in feite weinig schade veroorzaakt. Mede door
het feit dat onze "teambaas" een niet onaardig carrosier
is (we zullen maar eens in zijn zakken pissen, je weet nooit), en
hij de nodige onderdelen in stock heeft, kon de Corolla toch aan
de start verschijnen.
- Freddy had gevraagd aan beide piloten
om toch tijdens de twee trainingen alles in de gaten te houden en
zelfs het minste te rapporteren. Het enige dat voor werk zorgde
was een losgekomen bumperbevestiging.
Na de trainingssessie werd alles door Kurt nog eens grondig gecontroleerd
en goed voor de diens bevonden.
- Ik kan nu al meegeven dat dit het enige
duo van het team was dat foutloos de drie ritten afmaakte. De eerste
rit wad goed voor een 16é tijd net achter meer ervaren piloten met
goeie "koten". De Corolla heeft blijkbaar toch iets in
zich. Na de tweede ronde, die op een sobere, weinig spectaculaire
doch deficiënte manier
met een 11' tijd was afgereden stonden
ze op een mooie 12é plaats. Een top-tien plaats kwam in het verschiet.
- Jeoffrey en John hadden dit zeker waar
kunnen maken was de voor hen gestarte Dirk Vermeulen niet van de
baan gegaan. Daardoor
was de doorgang gedeeltelijk versperd en moest de Corolla tot stilstand
gebracht worden. Terug aanzetten waar je vlot in tweede versnelling
kan doorkomen kost algauw een vijf sekonden. Ze klokten 8 volle
seconden trager dan tijdens rit twee.
Als we daar rekening mee houden zat een
9é en zelfs 8é plaats algemeen er in. Maar dat is koers en Jeoffrey
kan daarvoor Dirkske, één van zijn beste vrienden, toch geen proces
aandoen zeker. Al met al is bewezen dat het
drietal Lerminez-Azou-Corolla een goeie combinatie is. Word vervolgd
in de Hemicuda.
-
-
-
- Verslag MB.
-
En ingezonden.
|