Sezoensrally 2003

Michel Tuteleers - Phillip Ausloos

Na de sortie van de Monteberg zijn Kurt en Freddy een week in de weer geweest om de
Corolla startklaar te krijgen. Verdere ontwikkeling waren daardoor niet aan de orde geweest (enkel het probleem met de wastegate was opgelost) zodat Michel moest starten in dezelfde configuratie als veertien dagen geleden.
Ze begonnen zeer voorzichtig aan de eerste kp’s, kregen zoals velen, een normtijd voor de
tweede kp en hadden last van de “bug” in de computerdoos van de Corolla. Deze zorde ervoor dat bij iedere korte situatie het een tijdje duurde voordat de motor zijn volle rendement haalde waardoor nogal wat tijd verloren. Niettegenstaande dat, stonden ze na de eerste ronde 10é algemeen. Onze serviceman Kurt probeerde enkele veranderingen aan te brengen maar tijdens de tweede ronde bleef de ICU met de Corolla zijn voeten spelen. In die mate zelfs dat Michel niet meer naar de tijden keek en in het ongewisse bleef van zijn plaats. Na na de finish van kp 6 begon de Corolla op onverklaarbare wijze warm te lopen en kwam het service team erbij. Michel en Philip besloten echter niet meer voort te doen. DM_Bocholt.jpg (77392 bytes) DM_Bocholt 3.jpg (75474 bytes) 
Ze stonden, doordat ook Mommens moest opgeven, 3é ...........
 

Marnix Windels - Andy Trioen

 Marnix en zijn co waren vastberaden om deze Sezoens tot op de bodem te nuttigen. De wagen had op de Monteberg bewezen zijn streng te kunnen trekken en beiden hadden zich goed voorbereid. Zoals zoveel gebeurd bij behouden starten, stond er ook bij hen een “te” voor en er werd nogal wat tijd verloren op Goolder. De tweede kp werden ze na de sortie van Bosmans bedacht met een normtijd wat het humeur van beide heren er niet op verbeterde, temeer ze een voor hen gestarte wagen tijdens het rondjes rijden hadden gepasseerd. De laatste van de eerste ronde beloofde de zwaarste te worden. Lichte oververhittingsymptomen, bij zowel wagen als piloot daar gelaten, bleven ze van alle onheil gespaard en klokten een overtuigende chrono. Na de eerste ronde stonden ze op een zeer mooie 10é plaats algemeen. 
In de tweede “boucle” hadden ze het juiste ritme gevonden en verbeterden ze iedere kp hun klassement tot een paar km van het einde van de 6é kp Marnix een koord te strak nam en een onverwacht harde jump maakte. Eerst scheen het geen erg te zijn maar bij aankomst in de service bleek een leiding van de Proflexveren losgescheurd te zijn doordat de veerpoot door zijn bevestiging was geschoten. Herstel was niet onmiddellijk mogelijk en ze besloten de strijd te staken. Hun ontgoocheling was later op de avond groter dan net na de opgave toen bleek dat ze de 5é plaats algemeen hadden op een paar seconden van de latere winnaar. Rallysport kan hard zijn.

Freddy Dekeersgieter - Kurt Vlieghe

 Freddy en co Kurt waren, alhoewel ze het niet uitbazuinden, gekomen om te winnen. Toen ook bleek dat Clauwaert en Boon forfait gaven was uitrijden al een goeie zaak voor het kampioenschap. Onze piloot die van natuur een trage starter is, had zich voorgenomen dit keer vanaf de eerste kilometer aan te vallen om later weer geen inhaalrace te moeten rijden. Goolder is daarvoor de uitgelezen plek; mooi onverhard, lekker rap, overzichtelijk en kort. Een tweede tijd op 1 seconde van Bulen was een gedroomde start. Freddy, die het niet heeft voor rondjes draaien, vreesde kp2. Indien men een later gestarte deelnemer in het tweede rondje inhaalde was de koers gereden, want in het stof heeft men geen zicht en passeren is onmogelijk wegens overal te smal. Gelukkig werden ze daarvan gespaard en niettegenstaande enkele schakelproblemen ( geen 5é en 6é versnelling voor enkele km, we zijn nog bezig met afstellen van het vervangen onderdeel) klokten ze toch de scratch met zes seconden voorsprong op Vancraenenbrouck op zijn nieuwe Evo6. Dat beloofd. Op de derde kp liep alles letterlijk op wieltjes tot bij het afremmen voor de chicane aan de start een wiellager brak. Links achteraan blokkeerde en Freddy zag geen andere weg dan uit te wijken en een ton te raken. De snelheid waarmee de ton geraakt werd was niet echt hoog maar de Celica belande met de neus in de gracht. Onmogelijk om nog uit te rijden, einde verhaal. Kurt en Freddy, in het normale leven goeie vrienden, gingen elk een kant op. Het zal de frustratie geweest zijn.... Is al weer ok.

De sortie Live

Verslag M.B.
Foto's Rallylovers / David Mares / Eigen